رمضان مبارک ترین ماه سال در کشور های اسلامی حال و هوای خاصی را ایجاد میکند.تورکیه نیز به عنوان اولین کشور های مسلمان شده از این قاعده مستثنی نیست اما برگزاری رمضان و حال و هوای آن در این کشور بزرگ پرشور تر از سایر کشور هاست باهم به مرور برخی از این ویژگی ها میپردازیم:
1-آیا میدانستید در ماه رمضان قیمت های همه اجناس حتی مبل و صندلی در تورکیه نصف میشود؟
2-آیا میدانستید در تورکیه بسیاری فروشگاه های مواد غذایی و مصرفی ، برخی کالاهارا رایگان یا با 60 درصد تخفیف به مشتریان ارائه میدهند؟
3-آیا میدانستید تورکیه یکی از کشور های پیشگام در زمینه افطاری های رایگان است و بسیاری از موسسات خیریه در ماه رمضان سفره های افطار خیابانی تشکیل میدهند و همه استفاده میکنند؟
4-آیامیدانستید تورکیه جزو کشور هایی است که هنوز بر سنت های اصیل و قدیمی اش استوار است و مردم هنگام عصر با صدای شلیک توپ افطار میکنند و صبح با صدای تبل نقاره چی هایی با لباس های سنتی بیدار میشوند؟
5-آیا میدانستید بسیاری ازشرکت های بزرگ و برند جهانی نظیر فورد،کوکاکولا،فیات و... در ماه رمضان محصولاتشان در تورکیه را با تخفیف ارائه میدهند؟
6-آیا میدانستید مردم مناطق مختلف تورکیه بیش از 70 نوع غذای متنوع تنها برای ماه رمضان دارند؟
7-آیا میدانستید بسیاری از غیر مسلمانان تورکیه هم روزه میگیرند و به آن اعتقاد عجیبی دارند؟
8-آیا میدانستید شهرداری های نقاط مختلف تورکیه سفره های افطاری چند هزار نفری در شهر ها تشکیل میدهند و اغلب مردم به طور رایگان افطاری میکنند؟
9-آیا میدانستید تورک های تورکیه دوست دارند به صورت دسته جمعی افطار کنند و اغلب افراد خانواده ها و دوستان در سفره های یکدیگر افطاری میکنند؟
10-آیا میدانستید نذورات آخر رمضان توسط بنیاد های خیریه تورکیه ای به کشور های آفریقایی اهدا میشود؟




پنجشنبه 28 خرداد 1394